I knit, therefore I exist.                                      Home   Patterns   Blog

måndag 5 mars 2012

Väldigt ... rosa – Very ... pink

Jag är inte en rosa person. Det är jag helt säker på. Ganska säker. Tror jag. Kanske.

I am not a pink person. I'm positive. Pretty sure. I think. Maybe.


Så vad gör då alla dessa rosa garner hos mig? En härva har gått och blivit ett par sockar, teststickning kommer på Ravelry snart. Det är Chili Gredelins Marilyn. Vilka väldefinierade maskor, så släta de är, fast jag inte ens har blockat än.
    Det ljusrosa är hemligt än så länge, glöm att ni har sett det... :) Och det rosa/lila garnet är handfärgat av Carola, dess öde är ännu osäkert. (Hennes Etsy-shop ser tom ut för tillfället, men om ni frågar snällt så dyker det säkert upp något.)

So what are all these pink yarns doing in my stash? One skein has become a pair of socks, testknitting will soon begin on Ravelry. It is Chili Gredelin's Marilyn yarn. Look at that stitch definition, and how even they are, even before blocking.
    The light pink is still a secret, forget that you ever saw it... :) And the pink/purple yarn is hand dyed by Carola, it's destiny is still unknown. (Her Etsy-shop looks empty at the moment, but if you ask nicely I'm sure something will turn up.)


Men jag hävdar fortfarande att jag INTE är rosa. Måste vara en tillfällighet. (Visst tror ni mig?)

But I still maintain that I am NOT pink. Must be a coincidence. (You do believe me, right?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar