I knit, therefore I exist.                                      Home   Patterns   Blog

måndag 28 februari 2011

Snabbstickat

Jag har stickat lite mer ”normala” sockar den senaste tiden. Jag har en del av Marks&Kattens strumpgarner, och de går definitivt inte att sticka på så små stickor som jag brukar. Det skall vara 420 m/100 g som vanligt strumpgarn, men det är ganska stumt, utan mycket elasticitet. Det är dessutom något ojämnt, emellanåt kommer ganska tjocka partier. Och ganska strävt. Så stickor 2 mm, minst. Men fort går det då! (I jämförelse i alla fall.)



Detta är Strømpe & jumpergarn. När jag väl hittade rätt stickor blev det ganska trevligt, om än något grövre än vad jag brukar ha.

Maskorna blir ganska tydliga, så strukturen framträder bra.


Här är Fame. Det känns precis likadant, kräver också stickor 2,0 mm. Även här fin struktur. Kan bli bra slitstrumpor, men jag kommer nog inte att köpa det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar